11 Aralık 2012 Salı

DIY - Ayakkabi Yenileyelim

Merhaba,

Bir donem her blogta kasirga gibi esen bu ayakkabi yenileme DIY projelerine ben cok gec kalmi$ olabilirim (yakla$ik 1 yil kadar!) ama yine de eksik kalmadim:)

Hemen bir tane yaptim. Hem de bu yilin favori rengi altin i$iltisina büründüm:)

I$te nasil yaptigimin detaylari; fotograflariyla birlikte...



Oncelikle malzemeler;

- 1 cift feda edeceginiz eski ayakkabiniz
- 1 cift eldiven
- Istediginiz renkte sim (Ben boyamak yerine tam bir altin i$iltisi elde etmek icin simlemeyi tercih ettim. Ama yakinda boya ile de denenecek bir proje var, o zaman da boyama detaylarini paylasacagim.)
- Simi döküp kari$tirabileceginiz bir kap
- Beyaz tutkal (Ah$ap tutkali dediginizde her hirdavatcidan alabilirsiniz. Ozelligi; kuruyunca renginin $effafla$masi... Hatta ben bgn bir milyoncuda bile gordum bu tutkaldan.)

 - Tutkali ve simi surmek icin de 2 adet firca (Suluboya fircasi olabilir. Kalinligini kendiniz belirleyin.)
- Parlak Sprey Vernik
-Tabi yerleri batirmamak icin de bolca gazete


Gelelim yapili$ina;

 Bu boyanacak ayakkabinin ilk hali;
 


Eldivenimizi giyip cali$acagimiz yeri de bir guzel gazetelerle korumaya aldiktan sonra uzerine malzemelerimizi sererek ba$liyoruz.

Önce simleri kabimiza döküp kari$tiriyoruz. Ben altin renginin 2 farkli tonunu alip kari$tirdim kabin icinde. Böylece cok daha i$iltili bir ahenk yakalayabildim;



Ardindan ayakkabiya tutkali suruyoruz. Ben ayakkabinin hepsini bir anda tutkallamadim, once bir kismina tutkali surup simledim, ardindan ayni $ekilde parca parca devam ettim.

 Ufak bir tuyo; simleme yaparken topuk kismini en sona birakin ki oradan tutup diger yerleri once bitirebilesiniz. Ben ilk ayakkabida bunu du$unemeyip topugu hemen ilk ba$ta simledim, sonradan da simli yerlerden tutup da bozmamak icin ayakkabinin neresinden tutacagimi $a$irdim:)

Ayakkabilari simlemeyi bitirdikten sonra da bir sure tutkalin kurumasini bekleyip heryerini bir guzel vernikliyoruz ki simlerimiz kalici olsun.


Ve tatatadadaaaaa;
Bu da bitmis hali; o kadar parlak, o kadar i$il i$il ki bakmaya doyamiyorum:)






Ben bunu ic dekorasyonunu ustlendigim bir cafede kullanacagim. Cafe konsepti dans uzerine oldugundan bu simli ayakkabi da satilik dans ayakkabilarinin oldugu rafin onunde yerini alip dekor amacli obje olacak yani. 

Altin i$iltisiyla göz alacagindan eminim! 

Elime saglik:)



3 yorum:

bensu dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş ;) Bende bloguma beklerim şimdiden teşekkürler,sevgiler...

www.bensukaya.com

Célenne dedi ki...

Blogumda yılbaşı çekilişim var. Beklerim;)http://www.catchtheitgirl.com/2012/12/ho-ho-ho-ylbas-hediyeleriniz.html

Tiki Kezban dedi ki...

Tesekkurler :)